بهترین شهرهای دانشجویی بر اساس رتبه بندی QS

دسته بندی: عمومی

2021/11/05


 

تصمیم گیری برای رفتن به دانشگاه یکی از بزرگترین تصمیمات جوانانی است که تحصیلات عالی را دنبال می کنند. با در نظر گرفتن طیف وسیعی از عوامل، مانند مقرون به صرفه بودن، مطلوبیت و نظرات دانشجویان فعلی، رتبه بندی بهترین شهر های دانشجویی QS یک نمای کلی از بهترین مکان ها برای زندگی و تحصیل در سراسر جهان ارائه می دهد.

بهترین شهر های جهان برای دانشجویان بین المللی کجا هستند؟ این سوالی است که تحلیلگر آموزش عالی QS Quacquarelli Symonds برای نهمین بار پرسیده است و نتایج آن مشخص شده است. QS این فهرست را جمع آوری می کند تا به دانشجویان کمک کند تا بیش از 100 مقصد تحصیلی را با حداقل 250000 جمعیت و دو دانشگاه یا بیشتر مقایسه کنند. متد این تحلیل به طیف وسیعی از عوامل از جمله رتبه بندی دانشگاه در شهر، ایمنی و مقرون به صرفه بودن نگاه می کند. و نظرات بیش از 95000 دانشجوی آینده نگر و سابق را برای سنجش میزان مطلوبیت و در نظر گرفتن تجربیات واقعی دانشجویان جمع آوری می کند. به گزارش QS، لندن در سال 2022 دوباره در صدر فهرست قرار گرفت، با پاسخ های نظرسنجی افرادی که در آنجا تحصیل کرده اند، فرصت های فرهنگی، اقتصادی و آموزشی برجسته پایتخت بریتانیا را برجسته می کند. این شهر که چندین دانشگاه برجسته از جمله UCL کالج دانشگاه لندن، امپریال کالج لندن و کینگز کالج لندن را در خود جای داده است، برای سال ‌ها مورد علاقه دانشجویان بوده است و تعداد زیادی موسسات آکادمیک در سطح جهانی برای دانشجویان در لندن وجود دارد.

صعود لندن به صدر لیست بخاطر دلایل زیر است:

  • تعداد بالای دانشگاه های در سطح جهانی؛ در شاخص رتبه بندی به دومین امتیاز برتر جهان دست می یابد.
  • بازخورد بسیار مثبت از دانش‌آموزانی که در این شهر تحصیل کرده‌اند: امتیاز 98.4/100 را برای Student View کسب می‌کند.
  • فرصت‌های شغلی برجسته برای فارغ‌التحصیلان: با امتیاز 92.9/100، رتبه چهارم را در معیار فعالیت کارفرما به خود اختصاص داده است.
  • سطح بالایی از پذیرش دانشگاه های آن برای دانشجویان بین المللی، که باعث می شود آن را به پنجمین امتیاز برتر جهان (95.9/100) برای ترکیب دانشجویی دست یابد.

سایر نکات برجسته از نسخه رتبه بندی امسال عبارتند از:

  • بوستون تنها شرکت کننده تازه وارد به ده شهر برتر است که از رتبه سیزدهم به رتبه نهم رسیده است. این رتبه را با پاریس (دو پله نزول) و مونترال (سه پله نزول) که قبلاً در بالای جدول بوده‌اند، شریک شده است.
  • آلمان و استرالیا تنها شهر هایی هستند که هر کدام دو شهر از بهترین ده شهر دانشجویی جهان را دارند.
  • 15 شهر رتبه بندی شده ایالات متحده از کاهش سیستماتیک در مطلوبیت رنج می برند نشانگر مقصد شماره یک دانشجویی آمریکای لاتین بوئنوس آیرس است (بیست و دوم، با 9 رتبه ارتقاء سال به سال).
  • لوزان سوئیس اولین حضور قابل توجهی در رده بندی دارد و در رده نوزدهم قرار دارد.
  • مسکو و پکن با به اشتراک گذاشتن جایگاه 25 به 30 شهر برتر راه یافتند.
  • به دلیل کاهش فعالیت کارفرمایان، پنج شهر از هفت شهر رتبه بندی شده استرالیا سقوط کرده اند.
  • هر سه شهر رتبه بندی شده اسپانیا از افت دو رقمی در رتبه رنج می برند.

بن سوتر، مدیر تحقیقات QS، گفت: "پاسخ به نظرسنجی ‌های ما از دانشجویانی که واقعاً در لندن تحصیل کرده‌اند، روشن می‌سازد که این شهر همچنان فرصت‌های فرهنگی، اقتصادی و آموزشی برجسته‌ای را ارائه می‌دهد. با دو دانشگاه از ده دانشگاه برتر جهان که در این شهر همچنان یک مرکز آموزشی پیشرو در جهان است. با این حال، افزایش تصاعدی موارد کووید و اثرات ماندگار برگزیت ممکن است موقعیت ممتاز لندن را تضعیف کند."

بهترین شهرهای دانشجویی 2022

1 لندن، انگلستان

لندن دارای 18 دانشگاه برتر جهان است - همانطور که در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS ذکر شده است - یک جامعه بین المللی بزرگ و فرصت هایی برای ادامه کار در بسیاری از شرکت های معروف.

 2مونیخ، آلمان

مونیخ با غلبه بر برلین - 10 شهر برتر آلمان - از رتبه چهارم لیست قبلی به رتبه دوم صعود کرد. این افزایش در رتبه بندی مطلوبیت، فعالیت کارفرما و مقرون به صرفه بودن را افزایش داد.

=3 سئول، کره جنوبی

پایتخت کره جنوبی با هفت پله پرش، اکنون به عنوان سومین شهر برتر دانشجویی جهان در نظر گرفته می شود. این به دلیل این است که 21 دانشگاه از بهترین دانشگاه های جهان را در خود جای داده است.

=3. توکیو ژاپن

توکیو که به عنوان میزبان المپیک 2020 توجه جهان را به خود جلب کرده است، جایگاه خود را در بین سه شهر برتر حفظ کرده و به عنوان مطلوب ترین مکان برای تحصیل در رتبه بندی قرار می گیرد. این شهر به عنوان پرجمعیت ترین شهر جهان و یک مرکز مالی پیشرو، تجربه منحصر به فرد و فرصت های حرفه ای فراوانی را به دانشجویان ارائه می دهد.

  1. 5. برلین، آلمان

در حالی که پایتخت آلمان ممکن است قدرت دانشگاهی شهر هایی مانند لندن یا پاریس را نداشته باشد، اما خانه سه دانشگاه برتر جهان است. طبق رتبه بندی QS، این شهر در شاخص نمای دانشجویی با کیفیت بالای زندگی، هزینه های مقرون به صرفه و فضای آزاد امتیاز بالایی کسب می کند.

  1. ملبورن، استرالیا

ممکن است از سال 2019 سه پله سقوط کرده باشد، اما دانشجویان سابق ملبورن را دوست دارند و آن را در سطح بین المللی متنوع، پر جنب و جوش و دانشجویی دوست دارند. این شهر همچنین دارای بسیاری از شرکت های بین المللی و پیوندهای جغرافیایی با اقتصاد های بزرگ مانند ژاپن و اندونزی است.

  1. زوریخ، سوئیس

دانشگاه ETH زوریخ دارای بالاترین رتبه دانشگاه QS در قاره اروپا است و امتیاز مطلوبیت آن تنها توسط سه شهر دیگر شکست خورده است. یکی از دانشجویانی که توسط QS مورد بررسی قرار گرفت، «ترکیب عالی از زندگی شهری و طبیعت» شهر زوریخ را برجسته کرد.

  1. سیدنی، استرالیا

استرالیا در کنار آلمان یکی از تنها دو کشور با بیش از یک شهر در بین 10 شهر برتر این رتبه بندی است. پایتخت استرالیا ممکن است در اینجا به ملبورن باخته باشد - و همانطور که رتبه 101 مقرون به صرفه آن نشان می دهد، مطمئناً ارزان نیست - اما با آب و هوای خارق العاده و زندگی شهری متنوع و پر جنب و جوش، از نظر مطلوبیت در رتبه چهارم قرار می گیرد.

=9. پاریس، فرانسه

پاریس در رتبه بندی بهترین شهرهای دانشجویی QS عملکرد ثابتی دارد که عمدتاً به دلیل تمرکز بالای دانشگاه های دارای رتبه بین المللی است. این بار، در بین دسته ‌ها امتیاز بالایی کسب می‌کند - به ویژه در رتبه هفتم جهان برای «فعالیت کارفرما». پاریس دارای 10 موسسه است که در رتبه بندی دانشگاه های جهانی QS در سال 2022 رتبه بندی شده اند.

=9. مونترال، کانادا

بر اساس رتبه بندی، مونترال دارای تحصیلات در سطح جهانی است - این شهر خانه چندین دانشگاه برتر کانادا است - و یک محیط دانشجویی دوستانه دارد.

=9. بوستون، ایالات متحده

تنها شرکت کننده جدید در بین 10 تیم برتر، که از رتبه سیزدهم در رده بندی قبلی صعود کرده و با مونترال و پاریس برابری می کند. منطقه بوستون محل دانشگاه هاروارد و موسسه فناوری ماساچوست (MIT) است.

 

Overall Score

City

Rank

100

London

1

97.4

Munich

2

96.1

Seoul

=3

96.1

Tokyo

=3

95.9

Berlin

5

95.5

Melbourne

6

94.9

Zurich

7

94.3

Sydney

8

92.1

Boston

=9

92.1

Montreal

=9

92.1

Paris

=9

9.3

Edinburgh

12

89.7

Toronto

13

89.3

Vienna

14

892

Hong Kong SAR

15

87.8

New York

16

87

Singapore

17

85.6

Vancouver

18

85.4

Kyoto-Osaka-Kobe

=19

85.4

Lausanne

=19

85

Amsterdam

21

84.2

Buenos Aires

22

83

Stockholm

23

82.8

San Francisco

24

82.6

Beijing

25

 

 


دیدگاه کاربران